lördag 10 mars 2012

10 Februari: Konstant sömnbrist

Tiden är knapp. Kursen håller ett sanslöst högt tempo men nu har jag gjort halva. Helt otroligt! Jag kommer hem varje dag vid 18.30. Äter middag och kastar mig därefter över böckerna. Planerar lektioner och skriver inlämningsuppgifter. Stupar i säng mellan 23 0ch 02 för att trampa iväg till skolan kl 8 nästa dag. Fantastiskt bra lärare och underbara studiekamrater. Våra elever är motiverade och hungriga på att lära sig engelska. Roligt som omväxling att fokusera på innehåll och metodik istället för motivation och disciplin.
Är på besök hos Louise över helgen. Tyvärr gick hennes pappa bort igår kväll efter en lång tids sjukdom.
Måste återgå till studierna nu så jag lägger upp bilder från ett vårligt Cambridge.
Utsikt från mitt rum på King's Street i Cambridge.

Min studentlya

Pråm på River Cam
Roddträning

En snällt väntande hund medan husse fixar båten

Fantastiska collegeportar överallt
King's Chapel
King's College

Market Day

Midsummer Common

Valv efter valv, efter valv, efter valv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar