tisdag 21 februari 2012

21 februari: soligt och kallt

Sitter på Starbucks i Bury St Edmunds och använder internet. Jag visste inte att de hade en begränsad mängd uppkoppling hos Louise så för tillfället har vi ingen kontakt med cybern nu eftersom jag har varit ute en hel del på nätet. Det är mysigt att komma in till stan också.

Var på en fotbollsmatch mellan Ipswich och Middlesborough. Tyvärr ställdes den in efter 30 minuter pga av snö och risk för halka på planen. Engelsmän! Trevligt ändå och väldigt trevligt på puben innan matchen.



Den senaste tiden har varit omtumlande. I lördags begravdes Anne. Minst 130 personer kom till kyrkan i Saffron Walden. Det var en fin ceremoni med tal och musik. Därefter förfriskningar på puben och sist jordfästning på ett område som kallas Woodland. En blandning kyrkogård och minneslund. Graven har ingen gravsten. Istället planteras ett träd i närheten. Anne hade önskat en ek. Att inte vi har något likande som har så mycket natur!

Kjell (Louises tvillingbror) och Louise och Rose (lillasyster) har ägnat i stort sett två veckor till rensing av föräldrarnas hus och är inte riktigt klara än. Ett hästjobb ingen av dem kunnat drömma om.

Kjell och hans fru Sara

I söndags kväll var jag och tittade på mitt i rum i Cambridge dit jag flyttar på söndag. Cykelavstånd till skolan och jag bor mitt i centrala Cambridge. Wow! Om jag får tid över ska jag hänga i King's College Chapel och njuta av Evensong mm. Vilken lyx! Cambridge är en så häftig stad med massor av kultur och atmosfär. Lånar en cykel av Louise och når skolan på 20-30 minuter. Det känns otroligt spännande och nästan som en resa tillbaka till studietiden i Uppsala.

Nu dags att återvända till Cavenham och en långpromenad med Bobby innan Louises handikappade son William kommer hem från skolan.




Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar